fredag 5 oktober 2012

Kaffekorns plock

Idag efter jag hade duschat, fick Melvin låna min telefon, han tycker om att prata med katten Tom som härmas så bra. Han satt på golvet och surrade och jag gick och klädde på mig. Tyckte att det blev aningen tyst i köket och sen hörde jag massa skratt.
Gick för att se efter, och då har Melvin klättrat upp på stolen och hämtat kaffeburken och hällt ut allt kaffe på golvet. Suck.

Blir arg och säger att sådär får man absolut inte göra. Kaffet ska vara i burken och INTE på golvet. Frågar sen vart han har hett min telefon och då viker han ut händerna åt var sin sida och säger - påån båårta, båårta (telefon borta, borta) och ser jätte nöjd ut. Och i samma stund hör jag hur katten börjar härma oss, Och ljudet kom från kaffehögen. Suck. Då blev det även kaffe korns rensning ur telefonens alla små hål. Att dom får idéer dom här små. :)

Än så länge har han inte gjort så mycket hyss, förutom att fylla brödrosten med kritor. Som tur hann vi märka det innan vi skulle använda den :)

Funderar på att göra en hyss bok till Melvin och skriva ner när han gör något hyss. Det kan ju vara kul och spara och ge han den sen när han har blivit stor :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar